Γραφείο Διαφάνειας, Διοικητικής Βοήθειας και Αξιολόγησης Παρεχόμενων Υπηρεσιών

Το Γραφείο Διαφάνειας και Αξιολόγησης Παρεχόμενων Υπηρεσιών είναι αρμόδιο για το σχεδιασμό και την εφαρμογή συστημάτων και διαδικασιών που επιδιώκουν τη διασφάλιση της διαφάνειας στις σχέσεις του Δήμου προς τρίτους. Ειδικότερα το Γραφείο Διαφάνειας:

Σχεδιάζει, ενημερώνει τις δημοτικές υπηρεσίες και μεριμνά για την εφαρμογή των διαδικασιών και ενεργειών που διασφαλίζουν τη διαφάνεια στις σχέσεις του Δήμου προς τρίτους. Προς τούτο χρησιμοποιεί κάθε πρόσφορο μέσο και κυρίως τις κατάλληλες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργαζόμενο προς τούτο με το Τμήμα Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

Μεριμνά για την εξασφάλιση της πρόσβασης των δημοτών και κάθε τρίτου σε πληροφορίες που έχουν σχέση με τη δομή, την οργάνωση και τις αρμοδιότητες των δημοτικών υπηρεσιών, καθώς και τους κανονισμούς, τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις παροχής από το Δήμο υπηρεσιών στους δημότες.

Μεριμνά για την έγκαιρη πληροφόρηση των δημοτών για κάθε είδους προγράμματα και δράσεις που σχεδιάζει ο Δήμος και απευθύνονται στους δημότες και μεριμνά για την εξασφάλιση της ίσης πρόσβασης των δημοτών στις δραστηριότητες αυτές.

Δέχεται υποδείξεις, προτάσεις και παράπονα των δημοτών και τους ενημερώνει για τα δικαιώματά τους και τις ενέργειες που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους. Μεριμνά επίσης για τον εφοδιασμό τους με τα απαραίτητα πληροφοριακά στοιχεία και έντυπα.

Σχεδιάζει, συντάσσει και μεριμνά για την έκδοση και διακίνηση, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή:

α. Χάρτας Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων δημοτών και κατοίκων,

β. Οδηγού του Δημότη για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Δήμου,

γ. Κανονισμού Πληροφόρησης των Πολιτών και του Κανονισμού Διαβούλευσης.

Μεριμνά για την εφαρμογή των διαδικασιών διαβούλευσης, για αποφάσεις και ζητήματα που αφορούν το Δήμο.

Εξασφαλίζει την τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας των πολιτών με το Δήμο, για τη διατύπωση των παραπόνων τους ή την παροχή διοικητικών πληροφοριών προς αυτούς.

Επιβλέπει την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 3861/2010 που αφορούν την ενίσχυση της διαφάνειας και των διατάξεων του Ν. 3852/2010 που αφορούν την υποχρέωση ανάρτησης των αποφάσεων του Δήμου σε συνεργασία με την ΟΔΕ  του Διαύγεια και τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Συντονίζει τις ενέργειες για την πιστοποίηση και τη διασφάλιση της Διαχειριστικής Επάρκειας του Δήμου, με ιδιαίτερη μέριμνα στα ακόλουθα αντικείμενα:

            (1) Τήρηση των αρχείων που αφορούν στη διαχείριση του Συστήματος.

(2) Διανομή των εγγράφων του Συστήματος στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.

(3) Παρακολούθηση των μη συμμορφώσεων που προκύπτουν και των ενεργειών που ακολουθούν.

(4) Οργάνωση-συντονισμός της διενέργειας των εσωτερικών ελέγχων του Συστήματος και επικοινωνία με τους εξωτερικούς φορείς ελέγχου αυτού.

(5) Σύνταξη εκθέσεων ανασκόπησης του Συστήματος και οργάνωση των συσκέψεων ανασκόπησης από τη Διοίκηση.

Συντονίζει τις διαδικασίες εκπαίδευσης προσωπικού σε θέματα διαχειριστικής επάρκειας-ποιότητας.                      

Παρέχει διοικητική βοήθεια σε άτομα που έχουν αντικειμενική αδυναμία προσπέλασης στις δημοτικές υπηρεσίες ή στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Ειδικότερα:

  • Σχεδιάζει και εφαρμόζει συστήματα και διαδικασίες για την εξυπηρέτηση των δημοτών που έχουν αντικειμενική αδυναμία προσπέλασης στις δημοτικές υπηρεσίες ή στα ΚΕΠ και χρειάζονται να έλθουν σε επαφή με τις επιμέρους υπηρεσίες για συγκεκριμένες ανάγκες τους.
  • Μεριμνά για τη δημιουργία και την αποτελεσματική λειτουργία δικτύων εθελοντών που αναλαμβάνουν την εξυπηρέτηση των ανωτέρω δημοτών για την εκτέλεση των δοσοληψιών τους με τις δημοτικές υπηρεσίες και τα ΚΕΠ για λογαριασμό τους.
  • Δέχεται αιτήματα των ανωτέρω δημοτών με βάση τις σχετικές διαδικασίες και μεριμνά για την ικανοποίησή τους, με την αξιοποίηση τόσο των υπαλλήλων του Γραφείου όσο και των δικτύων εθελοντών.
  • Συνεργάζεται με τα αρμόδια ΚΕΠ για την διεκπεραίωση υποθέσεων των ανωτέρω δημοτών σε ζητήματα αρμοδιότητας των ΚΕΠ.
  • Σχεδιάζει και προωθεί κάθε άλλη σχετική ενέργεια για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών με αντικειμενική αδυναμία προσπέλασης στις δημοτικές υπηρεσίες ή στα ΚΕΠ.

 

copyrights © 2023-2024 Evolution Projects